beccasblogg-

Direktlänk till inlägg 12 januari 2015

Vad... gör man?

Av Becca - 12 januari 2015 22:04

Ligger i min säng och bara njuter när det kommer ett meddelande på kik:
"Thank you for everything."
Sätter hjärtat i halsgropen direkt.
"Please don't tell me that was a goodbye." Svarar jag och inväntar skakandes svar.
"I'm so sorry." Blir svaret...
Vad gör man? Hur reagerar man? Frågar henne vad hon tänker/har gjort och det visar sig att hon redan tagit en överdos... och nu väntar hon bara.
8 tabletter av ibuprofen.
Inser rätt snabbt att det är för lite för att dö direkt men kan lämna allvarliga skador på t.ex njurar.
Men.. hon har haft problem tidigare. Hennes kropp kan vara otroligt skör efter allt och det där är kanske det sista som behövs...
Försöker förklara för henne att det finns så sjukt mycket att få ut av livet, det finns så otroligt mycket kvar att uppleva. Sorg som glädje. Hat som kärlek.

Men allt brister när hon ber mig att vakna upp imorgon precis som inget hänt, att hon kommer finnas med mig som en trogen hund, att det är bäst så här.
Helvete vad ont det gjorde. Det gjorde så ont att jag bara satt & skakade med tårarna forsandes.
För hur säger man hejdå till någon som... kanske inte vaknar upp imorgon?
Men tillslut lämnar hon mig helt enkelt med en påminnelse om att hon "älskar mig så jävla mycket."

Aj aj aj aj aj aj ajjj... det gör så ont att jag inte vet vars jag ska ta vägen...
Lång natt är det enda jag kan säga...

Vaknar... herregud... vad ska man tro? Är hon kvar? Går upp och sminkar mig när mobilen piper till.
Hon lever, men jag kan lika gärna förlora henne i natt...

Hjärtat känns som bly men är ändå sjukt lycklig för dig Amanda (och nicke) !!

En bild på mig och brorsan... To light things up ya'know...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Becca - 30 januari 2015 19:50

Ja du, bloggen. Mycket har hänt sedan år 2012 (tror jag att det var..) men nu... går vi skillda vägar. Vet inte hur många gånger jag bara hammrat ner fingrarna ner i tangenterna med tårarna strömmandes ner för kinder. Jag vet inte heller hur många...

Av Becca - 29 januari 2015 21:31

Yes, hello. Please help me. Mina ridande vänner, nej men asså. *suck* Ni som verkligen rider hästar. Nivet, de som säger gnägg. ANYWAAAYS, barbacka sadlar /bomlösa sadlar i typ western stil. Vet ni vars man kan få tag i en sån? Typ 500kr... ? ...

Av Becca - 29 januari 2015 00:05

Du drömmer om kärlek, din dumma jävla idiot. Det kommer att komma, sure, men hen kommer inte komma flygandes i och med att du lämnat Villis. Det kommer att komma MÅNGA fler tårfyllda och kalla nätter där det finns absolut INGEN att krypa tätt inti...

Av Becca - 28 januari 2015 14:06

Rosor är röda, Violer är viol, Clara är sjuk, Jag är likaså. ...

Av Becca - 27 januari 2015 10:35


Din jävel, du är sjuk och jag är ensam. VÄNTA! JAG HAR DET HÄR!! Rosor är röda, Violer är viol, Du är sjuk, Världen är grå. I made a FUCKING POEM FOR YOU MY DEAR LADY!! Kram och krya på dig, din lilla svamp. ...

Becca

Hej och välkommen!

Lever i Norrland och har hästar som hobby!

Läs mer om mig i inläggen ;D

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vilket tema på nya headern?
 Hästar
 Romantik
 Lantligt
 "Djup"
 "Dikter"
 Poems ^^

Länkar

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Gästbok!

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards